Methodiek voor Gen Z consultatie, activatie en co-creatie
GenZLab ontwikkelt methodiek die organisaties helpt inhaken op Gen Z
Gen Z (geboren tussen 1995 en 2009) blijft een moeilijk te bereiken en/of te motiveren doelgroep. Ondanks bestaande studies en steeds evoluerende off- en online marktonderzoeksmogelijkheden, slagen zowel social profit (vb welzijnssector), non-profit én for profit actoren er onvoldoende in om Gen Z te begrijpen, bereiken, activeren en tot gedragsverandering aanzetten.
Het GenZLab is een praktijkgericht wetenschappelijk onderzoeksproject (PWO) dat merken en organisaties helpt om digital natives te begrijpen en erop in te haken, door enerzijds Gen Z kennis op te bouwen en anderzijds Gen Z activatie te bewerkstelligen.
Via literatuuronderzoek, best practice mapping rond activatie, Gen Z bevragingen en testcases, streeft het Gen Z Lab naar de ontwikkeling van een methodiek (inclusief toolbox, coachingstrajecten en een digitaal kennisplatform) om merken en organisaties te helpen interageren en co-creëren met Gen Z.
Hier wordt alles samengevat in een communicatiefiche: GenZLab Communicatiefiche
Multidisciplinaire community rond #GenerationZ
Zelf actief in een organisatie die zich future-proof wil ontwikkelen en Gen Z bereiken? Aan de slag als marketeer of communicatiespecialist met aandacht voor Gen Z campagnes? Onderzoeker of expert met relevante inzichten? Zelf Gen Z en ‘goesting’ om mee te bouwen aan ons expertisecentrum?
Het projectteam bouwt een community uit met actoren met diverse achtergronden: van Gen Z zelf over Gen Z experten over organisaties die bezig zijn met employer branding, ambassadeurschap en storytelling naar Gen Z toe, gedragsverandering en Gen Z activatie, imago- en reputatiemanagement,… Neem gerust contact op.
Wil je op de hoogte blijven over GenZLab? Laat dan hieronder je e-mailadres achter.