Workshop Effectief disseminatieplan schrijven en implementeren

Doelstelling: Je wil jouw onderzoek in de spotlights zetten, nog voor je de eindmeet haalt. Maar hoe maak je een contentplan om strategisch te communiceren? Je leert van inspirerende voorbeelden en best practices. En stelt tijdens deze interactieve vorming jouw eigen contentplan op.

Doelgroep: Onderzoekers die strategisch willen communiceren over (tussentijdse) onderzoekresultaten, een project of case.

Inhoud: Je leert nadenken over doelgroepen, boodschappen, kanalen en timing. Je past de theorie concreet toe op je eigen onderzoekproject tijdens korte oefeningen. Je werkt hands-on toe naar een contentplan met aandacht voor verschillende communicatiekanalen en formats.
We gaan eerst dieper in op de do’s en don’ts van strategisch communiceren. De theorie wordt concreet gemaakt aan de hand van de case ‘Fitfluencers’. Daarnaast leer je wat een contentplan is en – belangrijker – hoe je zelf zo’n contentplan opmaakt aan de hand van een handige template.

Opgelet: We gaan niet in op specifieke communicatietools of de do’s en don’ts van specifieke kanalen.

Lesgevers: Caroline Baert en Charlotte Van Tuyckom. Caroline Baert is lector en onderzoeker aan Howest. Ze focust op strategische communicatie, corporate communicatie, influencer marketing en trendonderzoek. Ze heeft een PhD in Toegepaste Economische Wetenschappen en is onderzoeker voor Fitfluencers en Gen Z Lab. Charlotte Van Tuyckom is lector en onderzoeker aan Howest. Haar interesse gaat vooral uit naar sportsociologie, -innovatie, -marketing en -management, social marketing en gedragsverandering op het vlak van sport en bewegen. Ook zij is onderzoeker voor Fitfluencers en Gen Z Lab, en haalde een PhD in Sociologie.

Workshopmateriaal: Presentatie en Template contentplan

Veel communicatieplezier!